.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساماندهي سواحل ساري 25 ميليارد تومان اعتبار مي‌خواهد

فرماندار ساري طول سواحل ساري را 21 كيلومتر اعلام كرد و گفت: براي ساماندهي هر يك كيلومتر از ساحل، يك ميليارد و 200 ميليون تومان اعتبار نياز است.

منصورعلي زارعي صبح امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي در مورد شهرستان شدن مياندرود كه قبلاً جزيي از ساري بوده است و امكاناتي مانند فرودگاه بين‌المللي و خودروسازي سايپا از ساري خارج شده است، اظهار داشت: مازندران در مجموع يك كلان شهر است و همه امكانات و خدماتي كه در يك شهرستان وجود دارد مورد استفاده تمام مردم مازندران است.

* با ايجاد يك فرمانداري كسي محروم نمي‌شود
وي ادامه داد: با تغييراتي كه با ايجاد يك فرمانداري شده است كسي محروم نمي‌شود بلكه افرادي از خدمات و اعتبارات بيشتري بهره‌مند مي‌شوند و اين تغييرات نيز كارشناسي شده بود و مشكلي را ايجاد نمي‌كند و فرودگاه نيز همانند قبل به مردم خدمات مي‌دهد.
فرماندار ساري در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران در مورد استقرار كارخانه خودروساري سايپا نيز بيان داشت: ايجاد و راه‌اندازي يك كارخانه براساس نظارت زيست محيطي انجام مي‌شود و در مكاني براساس آمايش سرزمين صورت مي‌گيرد و هدف، استقرار صنايع براي اشتغال و توسعه استان است تا مازندران از عقب ماندگي نجات پيدا كند.

* پل ولي‌عصر ساري بزرگ‌ترين پل روگذر منطقه‌اي شمال
وي با اشاره به اينكه در طول دولت نهم و دهم خدمات زيادي براي توسعه مركز استان شده است، تصريح كرد: در شرايط فعلي راه‌اندازي چهار تقاطع غيرهمسطح كه در دستور كار قرار دارد، نشان دهنده نگاه توسعه‌اي است.
زارعي پل ولي‌عصر ساري را نيز يكي از اقدامات مهم براي حل معضل ترافيك مركز استان برشمرد و گفت: هر چند در اين زمينه تبليغات گسترده‌اي به نظر من نشده اما اين پل بزرگ‌ترين پل روگذر منطقه‌اي شمال است كه در عرض يك سال به نتيجه رسيده است.
وي در پاسخ به سؤال يكي ديگر از خبرنگاران در مورد طولاني شدن روند احداث كمربندي در ساري و عنوان شدن اين مسئله هم از سوي مردم و مسئولان شهر ساري اظهار داشت: كمربندي ساري مطالبات به حق مردم و مورد نظر مجموعه استان است و وظيفه مسئولان استان است كه اين مسئله را پيگيري كنند اما هزينه كمربندي در دو بخش تملك و ساخت و ساز است كه بعضي از كارها در بخش عمراني است و بخش ديگر نيز مربوط به تملك است و ساخت آن به تنهايي در توان شهرداري نيست.

* كمترين حاشيه براي حل مشكلات ساري
وي با بيان اينكه براي حل مشكلات مركز استان با شهرداري كمترين حاشيه را داريم و وحدت در اين بخش وجود دارد، ادامه داد: بايد وضع ساري بهتر شود.
فرماندار ساري در مورد چگونگي روند آزادسازي سواحل با توجه به مصوبه سفر اول هيئت دولت در اين بخش گفت: در حوزه شهرستان ساري 21 كيلومتر ساحل آزادسازي شد اما ساماندهي با آزادسازي منتفاوت است كه براي ساماندهي از سوي استانداري دو معاون عمراني و سياسي امنيتي استاندار مامور شدند كه معاون عمراني مسئول ساخت و ساز و معاون سياسي امنيتي نيز مسئوليت فرهنگي كار را برعهده گرفتند.
وي خاطرنشان كرد: دو كيلومتر براي كارهاي اوليه ساحل ظرفيت‌سازي شده است و امكانات آب و برق به ساحل 60 متري آماده شده است.
زارعي با اعلام اينكه تاكنون 5/4 تا 5 ميليارد تومان كارهاي عمراني در سواحل شهرستان ساري انجام شده است، تصريح كرد: براي ساماندهي هر يك كيلومتر از ساحل يك ميليارد و 200 ميليون تومان اعتبار نياز است كه بخش خصوصي بايد در اين زمينه ورود پيدا كند.
وي با اشاره به اينكه تالاب فرح‌آباد ساري با سرمايه‌گذاري مردم احيا شده است، گفت: اين نمونه‌اي از فعاليت‌ها براي ساماندهي سواحل است كه 20 هكتار از فضاي تالاب را با همكاري مردم فرح‌آباد در قالب تعاوني زمينه كار فراهم شده است.

* در آينده نزديك مشكل زباله ساري حل مي‌شود
فرماندار ساري در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد آخرين تصميمات در مورد ساماندهي زباله مركز مازندران در سازمان محيط زيست كشور با حضور معاونان عمراني استانداري‌هاي شمال كشور خاطرنشان كرد: بحث زباله در يك سال گذشته بيشترين وقت مسئولان شهرستان ساري و استان را گرفته و در نهايت در نهاد رياست جمهوري نيز پيگيري شد و در سفر سوم هيئت دولت مصوبه‌اي به اين بخش اختصاص يافت و به اين نتيجه ختم شده كه زباله ساري را نمي‌توان به كمپوست تبديل كرد و بايد با استفاده از تكنولوژي به عنوان صنعت جديد از آن بهره‌ برد كه هزينه آن 40 تا 50 ميليارد تومان است تا مشكل زباله ساري حل شود.
وي ادامه داد: در آخرين جلسه‌اي كه در اين مورد گرفته شد مقرر شد تا در سال 1389 و 1390 بعضي از امكانات و اعتبارات اختصاص داده شود.
زارعي در پايان خاطرنشان كرد: در آينده نزديك مشكل زباله ساري حل مي‌شود./90


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسین احمدزاده 28 بهمن 1389
اگر اینطور هست که آقای زارعی می گوید پس چرا آملی ها و بابلی ها و ... سعی می کنند امکانات بیشتری رو به شهر خودشون اختصاص بدهند، خودتون می دونید که با جدا کردن قسمت مهمی از ساری چه ضربه ای زدید و چه خیانتی شده پس دیگه توجیحش نکنید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.039 seconds.